no me gusta la costa de peru - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Laura boogert - WaarBenJij.nu no me gusta la costa de peru - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Laura boogert - WaarBenJij.nu

no me gusta la costa de peru

Door: lauravdboogert

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Januari 2011 | Ecuador, Quito

hallo schatjes! allemaal gelukkig nieuwjaaaar! feliz año nuevo!
dat hebben we in mancora aan het strand gevierd, het was gekkenhuis daar, niks veilig afstand houden met vuurwerk, gewoon midden uit de menigte pijltjes schieten, het was niet veel vuurwerk maar toch, wij zaten veilig hoog en droog op een beachguard stoel alles te bekijken, proosten en lachen om de gekte. biertje gedronken , dansje gedaan lekker gaan slapen. we willen hier weg. dat was nog een hele klus, een busticket vinden op de hoogseizoendagen, toch gevonden bij een kleinbusmaatschappijtje, hoofdprijs betaald, maaaaar! we gaan hier weg, op naar trujillo, een mooi oud coloniaal stadje met mooie ruines eromheen. en toen... de bus....ja sorry hoor maar het was echt verschrikkelijk, de bus was oud en vies en kapot en hij fungeerde ook nog eens als stadsbus, we vertrokken s avonds en het licht ging uit dus je kon ook niet lekker lezen en met de knieen in je nek en een tros bananen in je rug proberen te slapen.nog maar 10 uur te gaan. we hebben er van geleerd. beter zoeken weten welke busmaatschappij je moet hebben en afdingen. geradbraakt bezweet en hongerig een hostel gevonden in trujillo, het is hier fijn, rustig mooi en coloniaal. we hadden een kamer met tv met amerikaanse series!! ow wat waren we blij! heerlijk tv kijken! tot onze oogjes rustig dichtvielen, de volgende dag verhuisd naar een backpackers hostel met keuken en hangmatten, super! dagje strand! lekker verbrand! we kwamen een vriend uit montanita tegen, gezellig dagje mee gehangen, info uitgewisseld over de reis en hij heeft ons een paar leuke tips gegeven. we hebben besloten richting de bergen te gaan (dorpje huaraz) blijkt heel mooi te zijn, betrouwbare busmaatschappij gevonden en tickets gekocht. de kust van peru is droog en saaiig, we hebben hier wel mooie inca ruines gezien en de stranden zijn mooi, maar iets meer de natuur in is wat we willen, equador was iets diverser en beter georganiseerd, dus het is nog even wennen hier, en het nieuwe geld, we zijn van de dollar naar nuevo soles gegaan.heb wel voor een mooie prijs een paar leuke truitjes gekocht voor bij mijn nieuwe tintje! nouja dit was even mijn korte verslag van de laatste dagen, heb heel erg veel zin in de bergen en de hoogte.tot nu toe is het ook heel erg leuk hoor! ik geniet echt! ik weet niet hoe lang het duurt voordat we in een stadje zijn met internet, dus hopenlijk tot sel en anders tot over een tijdje maar dan een lang verhaal en nieuwe fotos!
dikke kus!

  • 06 Januari 2011 - 21:27

    Big Maaike From Agga:

    Wat klinkt het weer fijn allemaal!
    Geniet, ennuh, wanneer krijg ik een 'private update'????? ;-)
    Ciao bella! xx

  • 07 Januari 2011 - 12:21

    Irma:

    Hi Laura,

    ik zie alles helemaal voor me ;-). Hele fijne tijd in de bergen. Doe het dan maar rustig aan, je hartje gaat dan iets sneller slaan. ;-). dikke kus en geniet verder!
    Liefs, Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2011

and all the way back again...

13 Februari 2011

machupicchu

30 Januari 2011

todo es posible nada seguro!

20 Januari 2011

*toettoet* y tu mama tambien!

13 Januari 2011

pacha mama!!!!!
Laura

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 8905

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 05 Juni 2014

Thailand here i come!

25 November 2010 - 01 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: