*toettoet* y tu mama tambien! - Reisverslag uit Ica, Peru van Laura boogert - WaarBenJij.nu *toettoet* y tu mama tambien! - Reisverslag uit Ica, Peru van Laura boogert - WaarBenJij.nu

*toettoet* y tu mama tambien!

Door: lauravdboogert

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Januari 2011 | Peru, Ica

heeeeej schatjes! een verslagje vanuit de woestijn! maar eerst ga ik nog vertellen van huanuco. we hebben een dagtrip gemaakt met een prive chauffeur van 06:00 tot 19:00, flink wat centjes maar dan heb je ook wat. ik was een beetje sceptisch, ze kunnen het heel mooi brengen maar ze maken van elke mug ook weer een olifant, dus ik wou wel waar voor me geld! je bent nederlander of niet! naja, vroeg op dus, broodje naar binnen proppen en je spaanse knopje omzetten, want alles is natuurlijk in het spaans, en ja hoor! we stoppen op een uitkijkpunt, heel mooi hoor maar daar diep in de verte, eigenlijk niet zichtbaar is de eerste kerk van de spaanse koloniale tijd! foto maken zegt de gids! dan stoppen we bij een rots waar in de schaduw van een struik jesus te zien is! oooh boeiend! stiekem wel een beetje grappig, je ziet wel duidelijk een gezicht maar het had ook willem van oranje of shakespear kunnen zijn! dan volgt er nog een scala aan bergen rotsen en struiken die lijken op een gorilla, condor en nog meer jesus. verder begrepen we ook nog wat over de thee plantages, de hortensia plantages die voor nederland bedoeld zijn, het kappen van de bomen en daardoor het verschil in bergen zo goed te zien is. maar het niet alles begrijpen in het spaans is wel vermoeiend, toen kregen we nog een rots in een rivier te zien die op een slapende vrouw leek en der kont lag verderop! ik begon er een klein beetje de pee in te krijgen! maar toen gingen we naar de waterval! jeej! lekker zwemmen! en we hebben onze tijd genomen. de grot vol stalagmieten en tieten ( waar je natuurlijk ook weer onze here jesus in zag, een schildpad en ´de denker´)en we werden licht gedwongen overal een foto van te maken! lol. maar de grot was mooi en bewoond door papagaaien en vleermuizen die een overweldigend geluid maakten! lastig op camera vast te leggen, wat ook onvergetelijk was is een spin van 30 bij 30 cm, die ESTHER! op haar arm liet zetten voor de foto! en ze is heel erg bang voor grote insecten. toen gingen we richting huis, de gids werd ook iets lakser met zijn uitleg en wij genoten van het even geen spaans meer en het uitzicht. onderweg waren er een heleboel kinderen die geld kregen van de gids, sommige waren klusjes aan het doen op de weg andere staken alleen hun handje op, maar we krgen geen duidelijke uitleg daarover.uitgepoept in ons brakke hosteltje vroeg in slaap gevallen. huanuco heeft verder niet veel te bieden, er zijn heel heel veel tuk tuks (hier heet dat mototaxi) en die toeteren de hele dag of hun leven ervan af hangt! heel vermoeiend, maar alle bussen naar lima zaten vol dus we moesten nog 1 dagje langer blijven, alle bussen gaan vanaf dit punt naar lima, verder door de bergen is geen optie. de laatste dag met zo´n beruchte mototaxi naar en archeologische site geweest, was wel mooi.dusss okeee een bus met ´bed´ lekker slechte film en gaan met die banaan, we nemen voornamelijk nachtbussen, probeer wat te slapen en het scheelt je weer centjes voor een hosteltje. na een rit van 9 uur zijn we doorgebikkeld naar ica nog 5 uurtjes erbij, alles langs de kust gereden, ik persoonlijk vind de kust niet mooi, het heeft soms wel wat die woestijnachtige uitzichten, maar de zee stinkt, geef mij de bergen maar. in ica werd ik een beetje ziek, ik heb nu al een paar daagjes keelpijn, zal de airco in de bus wel zijn geweest, maar na 1 nachtje in ica zijn we 5km verderop gegaan naar huacachina, dat is een oase tussen de zandduinen, daaromheen restaurantjes en hosteltjes, met aandbieders voor sandboarden en sandbuggyrides! er is een nationaal park in de buurt en ene ´poor mans galapagos´ genoeg te doen dus. als ik me weer wat beter voel ga ik dat zeker doen, tot die tijd drink ik lekker inkacola (lijkt op fernandes) in me hangmatje! ik zal snel foto´s maken!ook zijn hier veel meer backpackers dus dat word nog gezellig! het is hier wel rustiger dan ik had verwacht. zo´n paradijsje! vandaag was ik vroeg wakker en heb in mijn dagboekje geschreven, lekker ontbeten met een heerlijk vergeperst sjuutje! de sapjes hier zijn fantastisch! soms gooien ze der melk doorheen...jammer! maar meestal top! lekker bij het zwembad hangen en boekje lezen, en ja wat je dus niet moet doen is tussen 1 en 3 in de zon gaan liggen, en al helemaal niet in de woestijn, daar gaan geen 3 lagen factor 50 tegenop! dus ik heb nu rode billetjes en een rood buikje! eigen schuld! maar de aloevera groeid hier los rond dus dat komt goed! nou schatjes! de volgende keer zal ik een leuk lijstje met grappige feitjes erbij doen, esther en ik hebben al een aardig rijtje hahaha. ik heb nu ook skype! dus maak het aan dan kan je me bruine kop zien!
tot snel! misschien vanuit cuzco! das de volgende stap! xxxxxxx

  • 21 Januari 2011 - 08:49

    Els:

    Dag liefje,
    Wat een verhaal zeg, geweldig gewoonweg. Ik zag het helemaal voor me. Jullie uitstapje met de gids. Lachen hoor. Het is toch allemaal wel heel bijzonder vind ik. Ook al is niet alles zoals je verwacht of gedacht had, het is en blijft een zeer bijzondere reis. Jammer dat ik niet thuis was toen je skypte. Ik zat gezellig te kletsen en een wijntje te drinken naar de koorrepetitie. Het gaat beslist snel lukken dat ik je bruine kop een keer kan zien. Ik kan me niet meer herinneren dat ik dat ooit eerder heb gezien. Hele dikke kus van mij en ga gorgelen met een beetje gekookt water en een snufje zout er in.

    dag schat

  • 21 Januari 2011 - 14:27

    Sjennnie:

    hahahaha...geweldig allemaal
    <3

  • 21 Januari 2011 - 14:27

    Sjennnie:

    hahahaha...geweldig allemaal
    <3

  • 23 Januari 2011 - 11:36

    Irma:

    Hi Laura,
    geweldig verhaal. Heerlijk, wat jij alles beleefd. Jammer, dat de kust een beetje tegenvalt, maar gelukkig biedt de natuur zo veel ander moois ;-).
    Op de beloofde grappige feiten ben ik al benieuwd.
    Hasta luego!
    irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ica

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2011

and all the way back again...

13 Februari 2011

machupicchu

30 Januari 2011

todo es posible nada seguro!

20 Januari 2011

*toettoet* y tu mama tambien!

13 Januari 2011

pacha mama!!!!!
Laura

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 8892

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 05 Juni 2014

Thailand here i come!

25 November 2010 - 01 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: