todo es posible nada seguro! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura boogert - WaarBenJij.nu todo es posible nada seguro! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura boogert - WaarBenJij.nu

todo es posible nada seguro!

Door: lauravdboogert

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Januari 2011 | Peru, Cuzco

hallo lieverds! daar ben ik weer!
we waren gebleven in huacachina, dubbel en dwars. mijn keelpijn werd keelontsteking en ik heb een 5 dagen geslapen, wat opzich geen ramp is. esther had me overgehaald om toch wat medicijnen te halen en dat was de redding, was gewoon een beetje bang voor peruaanse antibiotica, maar het enige verschil is dat het spotgoedkoop is en lekker sterk! dus ik was na 2 daagjes aan de beterende hand. de tijd stond stil in huacachina en we hebben niet veel gedaan. 1 dag hebben we een miniuitje gemaakt naar een heksendorpje, daar blijkt het te spoken en er is een legende van een bijzondere heks, maar bij aankomst was er niet veel te zien, wel kon je 100 en 1 dingen kopen om overheen te wrijven enzo..ook was er een palmboom die onder de grond door groeide en dan weer omhoog kwam met 5 palmen enz. dat zou de heks zijn die probeerde te vluchten. er stonden meteen 10 kinderen om ons heen die het verhaal wel wouden vertellen voor een paar soles, en dan kijken ze heel zielig en smeken ze! word je toch een beetje nerveus van. dus probeer je een beetje te kletsen en ze willen altijd wel wat engelse woordjes leren.binnen 2 uur waren we weer terug in de oase. de laatste dagen leuke mensen ontmoet en het heel gezellig gehad. ik heb in de woestijn geslapen wat heel bijzonder was, heeel stil, warm en mooi, de zonsopgang was heel sereen en mooi. maar binnen een uur brandde je de berg af! dus vroeg opstaan. die dag zijn we naar paracas gegaan (het duurde al een halve week om die naam te leren) samen met een israelisch meisje, was erg gezellig. paracas ligt aan het strand maar het strand zelf was niet mooi. erg vervuild met plastic en glas, de zonsondergang was wel heel mooi en daar hebben we ook van genoten, bij aankomst in het hostel kregen we meteen een tour ´aangeboden´/opgedrongen, maar de prijs was oke. en jeej het hostal had een keuken, en sani was net zo´n keukenfreak als ik dus dat was leuk! de volgende ochtend zijn we met de boot naar de isla´s the ballestas gegaan (ook wel de poor mans galapagos genoemd) heeeeel veel vogels,pelicanen zeeleeuwen en piguins! en we hebben zelfs dolfijnen gezien, de gids was grappig en de tour was compleet, de stank van al die vogelpoep was wel bijzonder, guano heet dat, het grootste exportproduct van die regio naar europa als ´kunstmest´. natuurlijk weer me neus verbrand! hoort erbij. mooie foto´s helemaal top! de volgende dag zijn we naar nazca gegaan.de eerste indruk was erg fijn, rustig, aardige mensen leuke restaurantjes,! en wat was het nou wat zo anders was? GEEN TUKTUKS! wat een rust! heerlijk. we zaten in een heel fijn hostel en het was heeeel heet, nazca is de droogste stad van zuid amerika, het regend er zo´n 8 uur per jaar! gekkenhuis!
in nazca heb je de nazca lines, tekens in de bergen en op de grond van zo´n 20 to 100 meter lang. de meeste mensen nemen een vliegtuigje om ze te bekijken, maar sinds een crash in 2007 steeds minder mensen, ook kan je naar een toren om er 2 te bekijken. dat was ons plan, maar wegens een gek soort luiheid..de hitte en visite voor mij vanuit huacachina zijn we niet gegaan... naja genoeg te zien en te doen nog in peru! de tickets naar cusco zijn gekocht! tussen de 10 en 16 uur in de bus, niemand weet precies hoe lang, we hadden speciaal gekozen voor de route nazca-cusco omdat ie goed blijkt te zijn. toen kwam het nieuws dat door de hevige regen in de bergen de weg naar cusco misschien zou zijn afgesloten. dat was 1 uur voor vertrek.... naja kom maar op! heerlijk geslapen in de bus en niks aan het handje, prima weg! wel hoog hoor cusco 3300 meter! onderweg cocablaadjes gekauwd en veel water gedronken. gewoon een paar daagjes wennen. we zijn al naar de markt geweest en hebben typisch peruaans gegeten, zo leuk! lekker vers sapje gedronken, gek fruit gekocht en hijg hijg puf terug naar ons o zo leuke hosteltje! ik zal snel fotos plaatsen. zoals ik altijd zeg aan het eind van mijn verslagje.

peru.. ik moest er even aan wennen en nu zou ik er niet meer weg willen!
binnenkort meer leuke verhalen over cusco, en binnen deze week gaan we naar machu pichu! heel veel zin in!
hou van jullie tot snel kus kus!
ik ben gelukkig.

  • 31 Januari 2011 - 00:29

    Jenn:

    you did it!
    <3

  • 31 Januari 2011 - 00:29

    Jenn:

    you did it!!
    <3

  • 31 Januari 2011 - 07:26

    Els:

    En als jij gelukkig bent dan ben ik dat vanzelfsprekend ook. :-0

  • 31 Januari 2011 - 14:21

    Kim:

    Je hebt de smaak van het reizen goed te pakken, nu genieten van elke dag en zorgen dat het niet voorbij vliegt!
    Neem je een leuk peruaans babypakje mee??

    liefs..

  • 31 Januari 2011 - 19:40

    Kitty:

    vast houden dat gevoel...lekker!

  • 01 Februari 2011 - 09:42

    Shanain:

    wauw wat ben ik blij voor je.

  • 01 Februari 2011 - 14:08

    Dewi:

    Wauw klinkt echt geweldig!! :D

  • 05 Februari 2011 - 17:10

    Shireen:

    Hey Lau!
    We volgen je hoor! Ik zou normaal gesproken niet zo snel een reactie schrijven maar ik moet dit kwijt:

    Waar zijn al die beloofde foto's dan?!

    Ik moet zeker ook op feest-boek.. Grr.

    Of begrijp ik waarbenjij.nie?
    Jen maar es vragen, nu niet want ze staat te bikkelen in de keuken hier in de b- to the aklust, ons tweede huis:)
    Het gaat hier allemaal prima, maar we missen je wel hoor! Het duurt nu wel heel errug lang!
    En ik wil foto's zien!!

    En ik hoor ook graag nieuwe roddels gauw via onze spy op skype!

    xo S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2011

and all the way back again...

13 Februari 2011

machupicchu

30 Januari 2011

todo es posible nada seguro!

20 Januari 2011

*toettoet* y tu mama tambien!

13 Januari 2011

pacha mama!!!!!
Laura

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 8903

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 05 Juni 2014

Thailand here i come!

25 November 2010 - 01 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: