pacha mama!!!!! - Reisverslag uit Huánuco, Peru van Laura boogert - WaarBenJij.nu pacha mama!!!!! - Reisverslag uit Huánuco, Peru van Laura boogert - WaarBenJij.nu

pacha mama!!!!!

Door: lauravdboogert

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Januari 2011 | Peru, Huánuco

oooh pacha mama!
huaraz was fijn en mooi schattig bergdorpje waar we een beetje konden socializen met een frans stelletje, voor de rest... geen touristen nergens! niet in de bus niet met dagtripjes niks! nou hoor je me niet klagen dat ik het zo erg vind om niet in een bus te zitten met een stel luidruchtige noord-amerikanen, maar een beetje backpackers zou leuk zijn.
in huaraz hebben we een dagtrip met een minibusje gedaan naar de laguna, door een paar dorpjes en een vergaan dorp door een aardbeving in 1970. dat zijn de foto´s op facebook met het beeld van jesus en de palmbomen. alles was in het spaans dus dat was jammer, vooral omdat ons was verteld dat het engelstalig zou zijn. naja zo blijven we oefenen he. de laguna was erg mooi en we zijn in een bootje het meer op gegaan. de peruaanse jeugd vind het heeeel belangrijk om om de foto te gaan, in 10 verschillende stoere poses en de meisjes zo mooi mogelijk. dus dat hebben wij ook maar gedaan, lol! toen wouden ze ook nog met ons op de foto. gringa´s 10 points.
voor de rest zaten we heel veel in dat busje, je had niet echt het gevoel dat je een actieve dag had, je werd overal naar toe gereden, ´gelukkig´ hadden ze in de bus prachtige covers van romantische muziek met pamfluit opstaan! de volgende dag zijn esther en ik zelf vanuit huaraz een wandeling gaan maken naar een berg, gewoon een willekeurige kant gekozen en omhoog lopen, we kwamen eerst door een arm gedeelte van huaraz en dat vond in best wel spannend, je hoort van reizigers veel vervelende verhalen, ookal hebben we het zelf nog niet als gevaarlijk of vervelend ervaren, maar zo´n arm gedeelte, tja kreeg ik niet zon goed gevoel bij, het was echt maar 10 meter omhoog en toen zaten we al op de berg, toen was het nog ong.40 min omhoog lopen, heeel hoog, puf hijg hijg. prachtig uitzicht over huaraz en de angst voor het onbekende overwonnen. terwijl wij zaten uit te hijgen en foto´s te maken renden en kinderen de berg op en liepen mensen lekker een rondje, nix aan de hand hardstikke fijn hier! en eindelijk een klein beetje voldaan gevoel dat je zelf iets bereikt hebt!op de terugweg naar beneden kom je erachter dat het echt het onbekende is wat zo spannend is.
de volgende trip is richting huanuco, blijkbaar ook een mooi bergdorpje en op de route naar ica, das onder lima, we vermijden lima.
maar eesrt naar een minidorpje la union daar een nachtje slapen en dan de volgende dag naar huanuco....
en ja hoor!!! daar heb je peru
op weg naar la union! zooo mooooooooooooooooi! prachtige bergen! zo zacht bekleed met een deken van alle kleuren groen die je maar kan bedenken, na elke bocht een nieuwe buena vista! we zaten voorin de bus dus hadden dubbel zo goed zicht.je zou der emontioneel van worden ( and so we did) KIJK! EEN WATERVAL! oooooh SNEEUW OP DE BERG! oooh aah.
en terwijl wij zitten te genieten gooien onze mede busgenoten lekker al hun afval naar buiten. dat is echt zo raar, alles gooien ze hier op straat en uit de bus, echt een domper, en zelf vinden ze het ook mooi hoor maar ik weet niet wat het is. aangekomen in la union een hostel gevonden, een kamertje gemaakt van hardboard en bedden zo slecht, volgens mijn heeft joran van der sloot nog een beter bed in de castro castro. naja het is maar 1 nacht en morgenochtend vroeg weg.
hoort bij het avontuur he!
de volgende dag was de busreis weer adembenemend, maar dit keer in een minibusje en sommige mensen waren misselijk of al echt aan het kotsen...fijn, nog 4 uur in een minibus met om de 2 meter een bocht.
adrealine! esther voelde zich ook niet top, ik heb wel zitten genieten. de bergen van peru zijn zoo moooi,woest! en dan in de middle of nowhere worden mensen afgezet of staat er ergens een huisje, dat je denkt ´wat doen die mensen hier?´ fantastisch.
huanuco is druk, groot warm en gezellig, we hebben een oke hostel met soms water en 2 matrassen anders lig je op het hout hahahah en maken wel al weer plannen voor het volgende dorpje/stadje.
zo dit was het wel weer voor even, we gaan nu op zoek naar een leuke dagtrip voor morgen, iets met een grot die eruit ziet als een vrouw met een strandje erin ofzo? naja jullie horen het allemaal nog wel!
dag lieverds!! tot snel

• 13 Januari 2011 - 20:54

Paul:

Wat een verhaal! Ik geloof dat jullie nu pas echt het gevoel hebben op avontuur te zijn. De foto's zien er goed uit. Leuk om ook te zien waar jullie zitten. Geniet!!

• 15 Januari 2011 - 12:14

Kitty:

Laura, Ik volg je en geniet met je mee. Je hebt een fantastische manier van beschrijven en het is "bijna" alsof ik erbij ben. Als ik mijn ogen dicht doe zit ik zowat in het busje naast je.
    Een dikke kus!

• 17 Januari 2011 - 19:20

Shanain:

jaaahoee peru!!!!!
    doe joran de groeten van me!!
    heerlijk, hier in NL is er niks aan. Geniet ervan!!
    xxx

• 17 Januari 2011 - 20:11

Marianne Holling:

Hoi Laura

heeeeel leuk om je reisverslagen te lezen. Wat een avontuur allemaal! Nog heel veel plezier verder!!! Lieve groetjes van mij en Hans