no hablo españiol!! oke oke un pocito.. - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Laura boogert - WaarBenJij.nu no hablo españiol!! oke oke un pocito.. - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Laura boogert - WaarBenJij.nu

no hablo españiol!! oke oke un pocito..

Door: lauravdboogert

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 December 2010 | Ecuador, Cuenca

jaja het is nu 22;18 hier...dus veel later bij jullie. ik heb net mijn huiswerk gedaan en heb nog even een uurtje voor het slapen gaan. dussss, de hele week om 8 uur naar school. meteen knallen! que hay nuevo? whats new? alles is in het spaans maar de leraar kan ook engels als we het even niet weten, we hebben met ze 2tjes les van 8 tot 11, kwartiertje pauze en dan tot ong.12;00. naar het hostel terug even een uurtje relaxen en lunchen, en dan huiswerk. nou dan is het al gauw tgen 4e! echt gaaf.en vermoeiend. ik begrijp steeds meer en meer, ik vind het wel lastig met het mannelijk en vrouwelijk vervoegen van de infinitive verbos presenta bla bla, maar das ook een kwestie van heel veel kletsen en proberen. Dus! het is weekend en waar kan je beter mensen ontmoeten dan in een kroeg! De inca-bar it is! ik moet heel eerlijk zeggen, dat van die latino´s die zo opdringerig zouden zijn..nou dat valt reuze mee hoor! dus we begonnen de moed al een beetje op te geven op een beetje aandacht. maar toen was daar diego, heel aardig gezellig geklets (in het engels dan) en met nog wat mensen. en toen ontmoeten we een groepje gasten, beetje alto spraken een beetje engels (2 wel wat beter) afgesproken om de volgende dag naar een livebandje in de stad te gaan. wij de volgende dag natuurlijk stipt om 3uur bij de brug..zij een uur later...basterds!gelukkig waren ze heel erg aardig. maar het livebandje koste 3$ en het was gothmetalnoise... we zijn naar een kerkje op een berg gegaan waar je over de hele stad kan uitkijken.supermooi! en toen hebben we wat rondgereden door cuenca.. het was rotweer. ja het regent hier vanaf 3 a 4 uur smiddags maar sochtends schijnt de zon volop !WARM!
in iedergeval, savonds zijn we naar een disco gegaan.. ja ja daar stond ik dan op me slippers te salas-e. iedereen hier is zo klein. alle meisjes lopen op hoge hakken ter compensatie en zien er allemaal tiptop uit. maar goed, veel leuke mensen ontmoet en spaans geoefend.vandaag beetje rondgelopen en toen tada! een metalconcert! (ik heb echt het gevoel dat ik de inca cultuur opsnuif..ahum.! cuenca is een rockstad en overal zie je punk ska metal dingen. vreselijk concert! leuke mensen!. jaja we komen nu eindelijk ons hostel een beetje uit en het is toch het leuks als je leuke lokals ontmoet! maarja morgen laatste dag school hier en dan richting montanita (party beach town) voor kerst en oud en nieuw. toch is het raar om rudolf the red nose reindeer te horen als je ligt te zonnen. ik ga zeker door met spaanse lessen in de andere landen. jullie allemaal een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar! ik zal de zonnige foto´s vanaf het strand proberen op te sturen! nou ik kan zo nog een uur door typen maar het wordt bedtijd! dag schatjes! tot snel!! beso beso beso!

  • 20 December 2010 - 10:25

    Nienke:

    ola la chica! tof om je verhalen te lezen, hier nu -4 graden en heel veel sneeuw...goeie tijd om op reis te zijn, have fun! x nienke

  • 20 December 2010 - 13:03

    Els:

    hi schatje,
    Ik vind het allemaal leuk, wat je doet en mee maakt. Naar school gaan en dat met veel inzet en plezier, wie had dat nou ooit gedacht he? En dan al die macho mannetjes, nog verstopt, je zal het zien. Als jullie aan de kust zitten, komen ze op jullie af. En ja, het is waar, al die kleine vrouwtjes daar zorgen dat ze er aantrekkelijk voor de mannen uitzien. Maakt niet uit of hun tenen er bijna afvallen van de pijn, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Ga je dinsdag op pad naar de kust? Paul is ook alweer flink z'n Spaans aan het ophalen. Ik heb bijna alle kerstboodschappen binnen, pfff, maar ik doe het dit keer echt veel relaxter, ga ook lekker bij Kim en To eten en Irma is hier en die helpt altijd heerlijk mee. We gaan weer een leuk spel spelen met een dobbelsteen en gekke cadeautjes. Dat wordt lachen.
    Ik denk vaak aan je en in gedachten houd ik je even heel stevig vast. Dag, lieve meid van me.

  • 22 December 2010 - 18:06

    Ivy:

    hoi laura,
    wat een leuke foto's. er is hier een hele dikke laag sneeuw. groetjes van poezel. veel plezier. bye bye.

  • 26 December 2010 - 12:25

    Tobias:

    Je schitterde door afwezigheid!

    Bedankt voor de top cd!

    Leuk.

    Geniet van de reis en het weer. Hier af en toe een weeralarm, kou en sneeuw.

    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2011

and all the way back again...

13 Februari 2011

machupicchu

30 Januari 2011

todo es posible nada seguro!

20 Januari 2011

*toettoet* y tu mama tambien!

13 Januari 2011

pacha mama!!!!!
Laura

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 8882

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 05 Juni 2014

Thailand here i come!

25 November 2010 - 01 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: