Can!...No have! - Reisverslag uit Trat, Thailand van Laura boogert - WaarBenJij.nu Can!...No have! - Reisverslag uit Trat, Thailand van Laura boogert - WaarBenJij.nu

Can!...No have!

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 April 2014 | Thailand, Trat

Bangkok verlaten.
Met de bus naar Trat en dan daar met de boot naar Koh Chang. Een tropisch eiland met de optie tot feesten of chillen. Met de bus zou het 5 uur duren en met de boot 45 min. Tel daar 3 uur bij op, half uurtje met de taxi/jeep. En toen waren de bungalows waar ik graag wou vertoeven vol...

Over 3 dagen hebben ze plek. Dus eerst een ander plekje zoeken en over 3 daagjes kan ik hier terecht. Ook prima. Het is nog wel een beetje chaos hoor. Ze rijden hier allemaal op een scooter. Al is het maar voor 10 meter...maar echt. En ze rijden hier links. Dus dat is ook goed uitkijken. Alle eettentjes, uithangborden,thais gewouwel, knallende muziek en blijvende hitte, duizelen me een beetje, dus ik doe het rustig aan. Ik heb al een aantal fijne thaise restaurantjes gevonden waar je voor een habbekrats kunt eten. ( op het vasteland is het nog goedkoper maarja dit is een eiland). Ontbijten met noodlesoup dus. En dat gaat me prima af! Veel vers fruit en liters water.

De meeste thaien speken een klein beetje engels, en hoe vaker je hun engels hoort hoe sneller je het begrijpt. Maar 1 ding is duidelijk.

Hebben zie iets niet? = No have..
Kan iets wel? = Have!
Hetzelfde? = Same Same
begrijpen ze je niet? = yes...

Ik leer wat leuke mensen kennen en we doen een paar uitstapjes.
Met een kayak naar een dichtbijzijnd eilandje roeien, daar een biertje drinken, beetje zwemmen en weer terug. Waar we op het strand een babyolifantje zien rennen! Helaas ontsnapt uit het touristische olifantenpark, en volgens een een van mijn reisgenoten maar beter dat we niet zien hoe die weer de kar in wordt gedwongen. Tja zo gaat dat.

Snorkeltour!
prachtig koraal gezien en de mooiste kleuren vissen. We zouden 3 koraal eilandjes bezoeken en lunchen op de boot. De andere tour optie was met een half uurtje vissen en naar monkey island ( waar ze een paar bananen op de kant gooien en dan mag je een foto maken) Nou dat wouden wij dus niet, maar dat gingen we uiteindelijk wel doen! Ga da maar eens in je beste thais vertellen dat dit niet de deal was haha. En dan spreken ze ineens ook niet meer zo goed engels. Eten? Dan hoor je YAAM NAAM YAAM FOOD! of YOU SNORKEL! 45 MINUUUTS. MONKIE EILAN YOU TEEK PIEKTUURE... prachtig.. we hebben onze gids omgedoopt tot screamy.

Factor 50 zonnebrand? Is net genoeg hier.

Vervolgens heb ik een duitse jongen ontmoet die hier al 3 weken is. Hij is bekend met het eiland en scooter rijden hier en we hebben een plan gemaakt om het hele eiland rond te gaan. Je moet je voorstellen dat Koh Chang een ovaal eiland is waar maar 1 weg is. De rest is jungle en nationaal park. De weg gaat rondom, langs de kust Maar niet helemaal rond. Je kunt dus naar de andere kant, maar moet dan ook weer dezelfde weg terug want de weg loopt niet helmaal door. Waar ik zit is de menigte. Aan de ander kant is het nogal verlaten en onbewoond. Daar willen we heen dus. 2 dagen onderweg geweest, tempels bezocht, watervallen, restaurantjes, regenbuien, verlaten strandjes. Een vakantie in een vakantie. Het is ( als je geen scouter hebt) bijna alleen maar mogelijk om met de taxi van het ene naar het andere strand te gaan. Dus je zit snel vast op je eigen stukje strand en meer zie je niet van het eiland. Blij dat ik het heb gedaan!.

Dus dat was het wel zo'n beetje. Ik ga nu naar het strand. Begin aan boek 4. Zwem wat in de zee die net zo warm is als de lucht ( soms warmer). En vanavond ga ik tempura eten en papaya salade!

Mijn plan is wel om over niet al te lang weg te gaan. Eerst terug naar bangkok. Vanuit daar naar ayuthaya, kanchanaburi ( waterval parken bezoeken), en dan met Thais nieuwjaar wil ik in het noorden zijn.
En dat is rond 11 april.

Tot dan! xxx

  • 06 April 2014 - 09:13

    Dewi:

    Leuk om te lezen lieve laura! Xxx

  • 06 April 2014 - 10:49

    Kim:

    Het klinkt heerlijk avontuurlijk en Aziatisch! Xx

  • 06 April 2014 - 11:51

    Shanain:

    Klinkt allemaal leuk schatje! Ik blijf graag op de hoogte hoe het gaat daar. Veel plezier en dikke kus, Shanain

  • 06 April 2014 - 12:51

    Irma:

    Hi lieve Laura, jouw verhalen lezen zich als een spannend en leuk boek en het is dan jammer dat het stopt, want je wil weten hoe het verder gaat :-). Ik verheug me op het vervolg. Voor de reis van het eiland naar het norden heb jij niet al te veel tijd ingepland. En er is best veel te zien bij de stations die je optelde. Ben benieuwd hoe het dan uiteindelijk uitpakt. Pas verder goed op je op, en ik ben blij te horen dat je met een leuke (zo neem ik aan) duitse jonge onderweg was. Dat is goed voor de "Völkerverständigung" :-).
    Lieve groet,
    irma

  • 06 April 2014 - 14:15

    Jen:

    Klinkt Fantastisch lieve schat, en binnekort shanghai toch? keep it real!x

  • 06 April 2014 - 14:19

    Jen:

    Ben blij dat je het zo leuk hebt, ookal is er aan die taal geen touw aan vast te knopen.xxxxxxxx

  • 07 April 2014 - 15:57

    Els:

    Hi wijffie van me,
    je schrijft als een echt romanschrijver. Ik wil niet ophouden met lezen. Echt leuk en boeiend. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. xxx

  • 07 April 2014 - 17:35

    Marx:

    Aha, weer lekker op pad... plezier. out there in the boonies !!

  • 08 April 2014 - 23:18

    Jet:

    Klinkt goed, lekker bezig! Veel avontuurlijk plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 8876

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 05 Juni 2014

Thailand here i come!

25 November 2010 - 01 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: