Thailand here i come. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura boogert - WaarBenJij.nu Thailand here i come. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura boogert - WaarBenJij.nu

Thailand here i come.

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Bangkok.

Halleluja wat een jetlag!
Mijn reis ging super voorspoedig en ik heb zelfs nog kunnen slapen in het vliegtuig.En deze keer had ik inderdaad wel een eigen tv-tje met films jeeej! Even langs de douane, hup in de taxi. De chaufeur sprak alleen maar yes yes yes engels en ik had mijn eerste 3 muggensteken al binnen haha. Direct naar het hostel wat was aangeraden door Jonne en Nina. Prima.

09:00 ( bij jullie toen 03:00 in de nacht en in mijn lijf ook)
Heel even mijn ogen dicht gedaan onder mijn verkoelende ventilator op mijn kamertje. De rest van de dag zitten zweten en 100 meter gelopen en zitten wachten tot ik naar bed kon! Tegen de avond mijn allereerste streetfood avontuur aangegaan. En ik kan nu al niet wachten tot het weer etenstijd is.
Stiekem erg spannend maar ik ga gewoon waar al die thaien gaan en wijs gewoon iets aan. Vervolgens 13 uur geslapen... vacance...

Bangkok in.... ok dan. Ik moet er op de een of andere manier aan wennen dat het niet zuid america is waar de straatjes allemaal in blokken zijn verdeeld. Kijkend op een stadskaart spreekt een man mij aan. Hij geeft allemaal goed bedoelde adviezen over waar ik heen moet gaan. Vriendelijk, maar ik voel natuurlijk al een scam opkomen. Maar nee, deze man verteld mij juist dat ik heeeel weinig moet betalen voor vanalles. Hij spreekt een tuk tuk chauffeur aan en we spreken een dagtour prijs af. Langs de grote buddah, grand palace, golden mount 30 bath (0,75 cent).
Prima tuk tuk dagje, lekker heet.

Ik voel me een supertourist, met mijn lonely planet, witte huid en rugzakje die op mijn rug kleeft. Ik durf niet echt foto's te maken van de monniken en ik weet niet precies wanneer iets heilig is of niet.
Tot ik een monnik selfies zag maken met zijn Ipad! Mooie tijden

Verder door de stromende regen ( warme regen) in de tuk tuk. Toen mijn chauffeur een 3e keer nee kreeg omdat ik niet een tourist information booking in wou, vond hij wel dat de tour klaar was. Vond ik ook. Vervolgens een via een marktje, waar ik de heerlijkste fruitshakes nam in een boot terug richting mijn hostel.

Ik had het idee om Bangkok te gaan ontdekken, maar het is zooo warm dat ik toch maar besloten heb morgen ochtend een bus & boot e pakken naar koh chang, waar ik een plekje ga zoeken om helemaal tot rust te komen, lekker op het strand te gaan hangen, snorkelen en alles.

Dus eigenlijk wou ik net even checken hoeveel ik moet betalen voor een busreis en toen kwam ik op waarbenjij.nu terecht.
Ik dacht ik tik even iets kleins... but you know me!

ik ga nu echt weer verder, curry's te eten en toch even de bekende kho san road op!

tot snel he... kus


  • 25 Maart 2014 - 13:10

    Hansje:

    Hey Lau,

    Leuk om zo te lezen allemaal!!
    Vind ik helemaal niet erg hoor dat je toch op zo'n lang verhaal uitkomt, het leest lekker weg en dan kan ik ook mee genieten :)

    Heeeeel veel plezier daar en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag!!

    Rust lekker uit, beleef avonturen en geniet!!!!

    Liefs,
    Hansje

  • 25 Maart 2014 - 19:36

    Caroline Van Der Linden:

    We wensen je veel plezier!

  • 26 Maart 2014 - 07:36

    Kim:

    Een monnik met een iPad, te grappig! Xxx

  • 26 Maart 2014 - 13:48

    Nina:

    Op naar Oasis! Goed plan!
    Geniet Meissie <3

  • 05 April 2014 - 10:50

    Irma:

    Hi lieve Laura,

    ik kan de hitte de stof en de drukte gelijk voelen ;-). Mooi verhaal. Nu ben ik benieuwd hoe het op Ko Chang is.
    Geniet lekker en tot verdere brichten.
    xxx irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 8870

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 05 Juni 2014

Thailand here i come!

25 November 2010 - 01 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: